UPS

Wiki Article

کامپیوتر دستگاهی است که اغلب حاوی اطلاعات مهم و کاربردی می‌باشد. اگر در زمان کار با این دستگاه، برق به طور ناگهانی قطع شود، اطلاعات و داده‌های کاربر از دست خواهند رفت.

وقتی تو این خراب شده هرروز داره برق میره همه باید یدونه از اینا داشته باشن

همان‌طور که گفتیم کار یو پی اس تامین انرژی برق مورد نیاز دستگاه مصرف کننده در زمان قطع برق می‌باشد. در این دستگاه معمولا یک کلید غیر هادی تعبیه شده که هنگام قطع شدن برق و یا وجود نویز در شبکه، به حالت ثانویه رفته و برق مورد نیاز را از طریق باتری ها وارد مدار می‌کند.

این نوع منبع تغذیه را به این دلیل که در آن کلیدزنی (سوییچینگ: قطع و وصل کردن جریان) صورت نمی‌گیرد، خطی می‌گویند، اگرچه در ساختار آن از عناصر مداریِ غیرخطی مانند دیود و ترانزیستور استفاده شده‌است.

ولتاژ برق شهری می‌تواند گاه بسیار پرنوسان باشد. این نوسانات که به عنوان آلودگی برق شهری نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند باعث بروز آسیب‌های بسیار در دستگاه‌های الکتریکی شوند.

هرچند با کمی جستجو در بازار می‌توانید گزینه‌های ارزان‌تری را هم پیدا کنید، اما به قول معروف هر چقدر پول بدهید همان قدر هم آش می‌خورید.

البته اگر می‌خواهید منبع تغذیه را در کنار سروری که در زیرزمین خانه‌تان قرار دارد بگذارید شاید این موضوع اهمیت چندانی نداشته باشد، ولی اگر بخواهید آن را در اتاق خواب خود بگذارید، این موضوع به یک مسئله‌ی جدی تبدیل می‌شود.

در نتیجه قطع شدن ناگهانی برق می تواند سبب ایجاد اختلال در کارکرد آنها شود.‌ در این حالت با بهره گیری از منبع تغذیه یو پی اس دوربین ها می توانند حتی در شرایط قطعی برق نیز فعال باقی بمانند.

دستگاه یو پی اس هم برند های ایرانی موجود هست و هم خارجی که قیمت ها بستگی به نوع، توان و کاربرد های مختلف داره.

گفتیم که یو پی اس یا همان منبع تغذیه اضطراری بدون وقفه در زمان قطعی جریان ورودی به تامین انرژی و برق مورد نیاز دستگاه های مصرفی می پردازد یعنی پس از قطع برق شهر بدون وقفه وارد مدار شده و به کمک باتری های یو پی اس که انرژی را مورد نیاز را ذخیره کرده اند برق مصرفی مورد نیاز را تامین می نماید.

در همین راستا و با هدف ارائه پیشنهادات فنی مناسب با نیاز شما عزیزان و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مطلوب ، اقدام به معرفی وارائه خدمات به همکاران نموده است .

قطع ناگهانی برق و بالا و پایین شدن جریانات الکتریکی اصلی‌ترین علت صدمه دیدن کامپیوتر و سایر قطعات حساس الکترونیکی است. منبع‌های تغذیه‌ی ارزان قیمت خرید یوپی اس هم تا حد خوبی می‌توانند در مقابل بالا و پایین شدن جریانات برق از دستگاه شما محافظت کنند، اما در برابر افت ولتاژ، محدودیت جریان، قطعی برق یا مسائل این چنینی کاری از دست این دستگاه‌ها بر نمی‌آید.

اما سوالی که پیش می آید آن است که اگر منبع برق شهری قطع شود منبع تغذیه یو پی اس چگونه انرژی الکتریکی را فراهم می کند؟ در این موقعیت است که اهمیت وجود باتری در این منابع مشخص می شود.

این یک مقالهٔ خرد الکترونیک است. می‌توانید با گسترش آن به ویکی‌پدیا کمک کنید.

Report this wiki page